NOVO Ključne informacije o kolačićima na našim stranicama. Pročitajte više OVDJE SADA.

Ako ne poduzmete ništa, to će se tretirati kao prihvaćanje kolačića.

Zatvori

Vichy se obvezuje poštivati povjerljivost osobnih podataka dobivenih putem ovog obrasca. Osobni podaci prikupljeni pomoću ovog obrasca bit će korišteni isključivo od strane tvrtke Vichy za obradu vašeg naloga, kao i za obradu podataka o mišljenju potrošača.

Imate pravo pristupa, ispravljanja i povlačenja svih podataka koji se na Vas odnose. To pravo možete iskoristiti u svakom trenutku slanjem e-maila na sljedeću adresu: info@vichy.hr info@vichy.hr

Imate pravo u svakom trenutku saznati sve o  Politici zaštite osobnih podataka kao i sve o našim pravnim odredbama.

OK

OKCancel

Thank you

Close

Superhrana: činjenice u usporedbi s maštom

Kad govorimo o posljednjim trendovima u prehrani, lako je postati žrtva pretrpanosti informacijama. Pravimo razliku između činjenica i fikcije prema mišljenjima stručnjaka o superhrani kako bismo imali bolji uvid o tome

Što je superhrana?

Najprije je važno istaknuti da ne postoji nijedna službena znanstvena definicija riječi "superhrana", no stručnjaci nastoje razumjeti termin kao nešto što obuhvaća hranu bogatu antioksidansima, polifenolima (link: članak o polifenolima) i ostalim anti-age nutrijentima koji pomažu našoj koži te poboljšavaju sveukupno zdravlje. Zbog čega je, dakle, jedna hrana super, a druga ...ne tako super? Odgovor: to je relativno. Namirnice koje obično opisujemo kao "super" ili "čudotvorne" sadrže više vitamina i minerala u odnosu na njihovu veličinu i/ili kalorijski sadržaj od druge slične ili usporedive hrane. Glede udjela vitamina C, guava npr. sadrži više razine tog vitamina od naranče (link: članak o naranči). Kivi pak možda ima manje vitamina C po gramu, ali to nadoknađuje impresivnom razinom vitamina E i K, kao i visokim udjelom vlakana. Ostala moćna superhrana je odlična za kožu,uključujući i fermentirani ekstrakt crnoga čaja (poznat i kao kombucha) koji djeluje poput snažnog antiglikacijskog agensa za maksimalan sjaj kože te borovnice bogate polifenolima i s 9 puta više antioksidansa od grožđa!

Srušen mit: ograničenja i koristi

Mnoge su studije utvrdile da hrana bogata antioksidatnima uvelike popravlja zdravlje, no kad govorimo o razumijevanju potencijalnih dobrobiti superhrane, najbolje je o njima razmišljati kao o "superprehrani". Nije potrebno reći da nikakva količina superhrane neće poništiti oštećenja nastala nezdravim načinom života koji uključuje npr. pušenje, prekomjernu konzumaciju alkohola, malo ili nimalo tjelovježbe i/ili neujednačenu prehranu. Što je ključno da izvučemo maksimum iz ovih mitskih namirnica? Učinkovitost superhrane povezana je s količinama u kojima je konzumiramo, stoga je ključna raznolika prehrana koja se temelji na svježim, nerafiniranim proizvodima.  Ne znamo za Vas, no koliko god podupirali moć antioksidansa, kilogram borovnica ne zvuči baš primamljivo. Miješanje i kombiniranje mnoštva ovih moćnih namirnica najbolji je način da tijelu osiguramo sve vitamine i minerale koji su mu potrebni za učnkovito funkcioniranje, zato neka Vam način života bude prioritet!
[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21226664

Najčitanije

Stil

Fermentirana hrana: vjerujte nam, Vaša će Vam koža biti zahvalna

Naravno, ime možda ne zvuči posebno primamljivo, ali vjerujte nam kad Vam kažemo da biste trebali svakako obratiti pažnju na fermentiranu hranu ako želite poboljšati sveukupno zdravlje. Objasnit ćemo  čemu ta buka o zdravoj hrani u posljednje vrijeme te Vam reći koja je najbolja fermentirana hrana koju trebate uvrstiti u prehranu.

Pročitaj članak

go to top